dinsdag 3 maart 2009

Over mij

En wie ben ik dan wel, die zich geroepen voelt om Turken in Nederland te verenigen in een blog? Ik ben geboren en getogen in Zuid-Limburg, en hoewel ik al heel wat jaartjes in de randstad vertoef, ben ik mijn zachte g nog steeds niet kwijt. Gelukkig maar! Ik ben opgegroeid in Kerkrade (Roda JC kennen de meeste mensen wel).

Ik ben na de middelbare school gaan studeren aan de universiteit van Leiden, Turkse taal en cultuur, en mag mij met een bul op zak trots Turkoloog noemen. Niet dat je daarmee aan de bak komt trouwens, wat dat betreft was deze keuze niet praktisch of een slimme deal. Maar het was wel een keuze die mij uiteindelijk heeft geleid naar mijn kersverse echtgenoot. En dus achteraf, wel een goede stap. Ik heb tijdens mijn studie ook in Istanbul gestudeerd, aan de Bilgi Universiteit en stage gelopen bij TEB (Turk Ekonomik Bankasi). Daarna ben ik met een eigen zaak begonnen, en dit loop ook allemaal via internet.

Ik ben nogal een rusteloos mens, en probeer vaak verschillende dingen tegelijk te doen, wat uiteraard niet altijd goed uitpakt. Dus terwijl ik mijn eigen zaak aan het rollen probeer te krijgen, heb ik een grote beslissing genomen: terug in de "schoolbanken", maar met een wereld van verschil: ik doe nu een Master in Business Administration aan de RSM van de Eramus Universiteit. Briljante stap van mijzelf, al zeg ik het zelf. Maar de laatste loodjes wegen het zwaartst en ik werk nu dus aan mijn scriptie (het laatste loodje).


Geen opmerkingen:

Een reactie posten